Painters

Страница: 2/4

John Hopper was one of the better-known portraitists at the turn of the 18th century. He was famous for his ability to portray elegant ladies and children. His men are simplier, especially in later paintings (portrait of Sheridan).

The works of the Scottish painter Henry Raebum bear a certain resemblance to those of Reynolds and his school. But Raebum's portraits are done with greater feeling and he achieves this depth by the effective use of shadow and light (Portrait of Mrs Raebum).

Thomas Gainsborough, one of the greatest masters of the English school, was a portraitist and a landscape painter. His portraits are painted in clear tones. Blue and green are predominant colours. One of the most famous works is the portrait of the Duchess of Beufort. He managed to create a true impression of the sitter. Gainsborough greatly influenced the English school of landscape painting. He was one of the first English artists to paint his native land ("Sunset" , "The Bridge") and others. He was the first English artist to paint his native countryside so sincerely. His works contain much poetry and music. He is sometimes considered the forerunner or the impressionists. Gainsborough was the antithesis of the businesslike Reynolds, He was very poeticby his nature, he abhored rules and cares little about the old masters. By necessity a portraitist he was by inclination a landscapist.

John Constable an English landscape painter painted many well-known works ("A Cottage in a Cornfield" , "The Loch"). He is the first landscape painter who considered that every painter should make his sketches direct from nature that is working in the open air. His technique and colouring are very close to the impressionists. Constable ignored the rules established by Reynolds. He insisted that art should be based on observation of nature and

feeling. He was the herald of romanticism. But the realistic qualities of his art

are sensed very strongly.

The furious apostle of the philosophy of romanticism was William Blake who was strongly opposed to the rules of Reynolds proposing that the guiding force for creative spirit should come from imagination not reason.

A complete expression of romantic ideal can find itself in the pictures of Turner. Joseph Turner was an outstanding painter whose most favourite topic was to paint sea ("The Shipwreck"). He painted waves and storms, clouds and mists with a great skill. Although his talent was recognized immediately he deliberately turned his back to the glittering social world of London. Victorian England which found it more important that a man be a gentleman in the first place and only in the second a genius, never forgave him.

The Pre-Raphaelite Brotherhood was an association of painters, formed in London in 1848. Its chief members were Holman Hunt, John Everett Millais and Dante Gabriel Rossetti. As a group, the Brotherhood lasted for little more than a decade, but it gave a new direction to Victorian art which lasted into the 20th century. They determined to paint direct from nature, with objective truthfulness, emulating the work of the great Italian artists before Raphael. They appreciated nothing but beauty and turned to the Bible and

classical mythology for inspiration.

АНГЛИЙСКАЯ ЖИВОПИСЬ

Живопись в Англии в 17 — 19-ого столетий представлена множеством больших художников и в течение того периода, это было очень под влиянием иностранных живописцев. Flemish живописец Ван Дик был действительно отец Английской школы портрета. ' Английский король лично пригласил Вана Дика на Лондон и в течение его первого года в Англии живописец потраченное большинство его времени, окрашивая Короля и Королеву. Ван Дик создавал внушительный, формальный тип портрета и таких владельцев как Reynolds, Gainsborough, Лоренс и должный Raeburn

Много к их изучению его работ. Он создавал жанр аристократического и интеллектуального портрета, который повлиял много на развитие Английской живописи. Ван Дик создавал тип портрета, который помог ему передавать индивидуальную психологию пассажира.

ОПИСАНИЕ « ПОРТРЕТ СЕМЕЙСТВА »

Индивидуальность пассажира ярко выражена в этом портрете. Можно легко следовать нежный и даже за характером(знаком) молодой женщины и невыполненного(выдающегося) поиска, беспокойная индивидуальность ее мужа. Художник сумел создавать впечатление от духовных отношений Несмотря на различие характеров(знаков). Цветовая схема этого холста очень красива. Преобладающие тоны красны, золотые и коричневые.

В течение 18-ого столетия верно национальная школа живописи была создана, Уильям Хогарт был первый большой Английский живописец, кто поднял Британское иллюстрированное искусство к высокому уровню важности. Hogarth (1697 — 1764} не имел успех как живописец портрета. Но его картины социальной жизни, которую он назвал " современные моральные предметы " принесли ему известность и положение(позицию). Среди его любимых работ - шесть картин, объединенные под правом(названием) " Брак Ла Способ. " Этот известный ряд - действительно роман в краске, сообщающей историю брака сына графа и дочери городского торговца, брак, сделанный по причинам тщеславия и денег. Несмотря на сатирический, часто забавные детали, цель живописца серьезны. Он ожидает, что его картины будут читаться, и они возможно полны намеками. В то же самое время Hogarth остался художником и проходами особенно в " Вскоре после Брака " показ, как привлекательно он мог красить. Свободное вручение " Девочка Креветки " Объединено с оживлением кокни. Девочку чистят на холст в энергичном внушительном стиле. Поскольку живописец Хогарт был гармоничен в его окраске, очень способной и прямой в его теме и составе. Он окрасил много картин. Он известен как юморист и сатирик на холсте.

Реферат опубликован: 2/10/2006